«Як гімнастика випрямляє тіло, так музика випрямляє душу»
Платон
«...в руках педагога є могутній засіб попередження грубості,
безсердечності, морального безкультур ’я - це лікування музикою»
В. Сухомлинський
з теми: «Музична терапія у закладі дошкільної освіти», яка об’єднала вмотивованих, зацікавлених, активних, допитливих, цілеспрямованих педагогічних працівників закладів дошкільної освіти (музичних керівників, практичних психологів, вихователів, вихователів-методистів) Київської області.
Керівники студії: Олена Кулик, Ірина Сидоренко – музичні керівники та Оксана Хоменко вихователь-методист закладу дошкільної освіти (ясел-садка)№4 «Марите» Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області; координатор студіїї – Світлана Ковальова, доцент, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів.
Світлана Ковальова привітала із початком навчання й наголосила на тому, що вперше обласна педагогічна студія проводиться у співпраці вихователя і музичних керівників закладу дошкільної освіти. Вона зазначила, що музикотерапія вважається одним із перспективних напрямів роботи з дітьми дошкільного віку, що має вплив на збереження їхнього фізіологічного, психічного і духовного життя, стимулює навчання й забезпечує безпечне емоційно-психологічне освітнє середовище. Вона визнана універсальним природнім ресурсом кожного, незалежно від віку і специфіки діяльності. Тож діяльність педагогічної студії спрямована на підвищення методичної та практичної компетентності педагогічних працівників щодо впровадження музичної терапії, як інноваційної здоров’язбережувальної технології, що сприяє гармонізації право-півкульної взаємодії особистості, ефективному розвитку емоційного інтелекту та критичного мислення, індивідуально-творчому самовираженні дітей дошкільного віку у різних видах музикотерапевтичної діяльності.
Оксана Хоменко здійснила пізнавальний захоплюючий екскурс закладом дошкільної освіти №4 «Марите» та представила чималі здобутки і доробок цілительної музикотерапевтичної практики музичних керівників Олени Кулик та Ірини Сидоренко; познайомила з планом роботи студії та проаналізувала результати вхідного анкетування.
У ході роботи був представлений теоретично-практичний блок заняття, актуалізовано увагу на музикотерапії як складової освітньо – виховної взаємодії в "Марите". Практична частина була пов’язана із використанням спеціальних вправ, завдань у технік в активній і пасивній формах музикотерапії тощо, виконання яких створило захоплюючий процес музикотерапевтичної взаємодії та емоційної піднесеності.
Наприкінці навчання Оксана Хоменко запропонувала слухачам виконати творчі домашні завдання – активно долучитись до формування трьох тек:
- з музичними творами, які доцільно використовувати під час освітньої взаємодії з дітьми дошкільного віку;
- з публікаціями до теми «Музикотерапія як складова освітньо – виховної взаємодії;
- з іграми та вправами, які активізують комунікацію та стимулюють навчання і здоров’я дітей дошкільного віку.
Успішний результативний освітній процес і підсумок заняття знайшов відображення у рефлексивній комунікації учасників студії:
Оксана Гончаренко: «Дякую за новий отриманий досвід. Мені, молодому фахівцю, який тільки починає вивчення музичної терапії, було цікаво ознайомитись із практичним інструментарієм музичкотерапії. І я переконалась, що музикотерапія – це надзвичайно потужний метод ефективної взаємодії як з малюками, так і з дорослими».
Марина Міненко: «Музична терапія сьогодні не просто ефективна технологія. В педагогічному сенсі, музикотерапія може бути дієвою переконливою допомогою для стресостійності й саморегуляції особистості. Вона дає поштовх для розвитку особливої новітньої психокультури, яка в майбутньому дасть людству шанс на виживання й розквіт».
Олена Кулик: «…Музикотерапія своєрідно акцентує на певних моментах і ситуаціях у житті людини, підсилює емоційне сприймання і виробляє особливе ставлення до них» .
В цілому учасники студії висловили щиру вдячність керівникам студії й всім учасникам заходу за організацію навчання, яке дає можливість збагачувати свій досвід виховання та розвитку дітей дошкільного віку новітніми технологіями, пов’язаними із розвитком життєвих компетентностей. Вони висловили надію, що наступна зустріч відбудеться під мирним небом України…